Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Niesprawne sprzęgło
Dodane przez piotrek1513 dnia 25-09-2013 17:21
#1
Witam mam problem w moim łosiu z tym że sprzęgło wgl. nie wysprzęgla tj.jak wcisnę klamkę sprzęgła w ogóle nie ma reakcji
śrubką od regulacji już manewrowałem nic nie daje składałem i rozbierałem sprzęgło i wszystko wydaje się sprawne co może być przyczyną??
zrobiłem drobną kosmetykę w temacie - hansrpg
Edytowane przez hansrpg dnia 26-09-2013 09:16
Dodane przez jobal_96 dnia 25-09-2013 19:28
#2
1. Posmaruj olejem bądź najlepiej płynem hamulcowym w zaznaczonym niżej miejscu.
2.Jeżeli nie pomoże odkręć zaznaczoną pokrywkę i też tam wszystko przesmaruj płynem, powinno już ładnie i płynnie wszystko chodzić :)

Dobrym rozwiązaniem jest również zamontowanie dodatkowej sprężyny która będzie jeszcze bardziej odciągać ten mechanizm. :D
Edytowane przez jobal_96 dnia 25-09-2013 19:29
Dodane przez dareczek dnia 25-09-2013 22:38
#3
Ja mam ten sam problem wszystko nasmarowałem i nic to nie dało i zamontowałem sobie sprężynę tak jak kolega wyżej zilustrował ( od szczenek hamulcowych od malucha) i teraz wszystko dobrze chodzi :)
Dodane przez klemens244 dnia 26-09-2013 00:33
#4
Łatwiej jest to zrobić niż wytłumaczyć. Zrób tak jak Jobal, ale pamiętaj, że nawet nowy silnik ma wałek wysprzęglika /p.1/ zakonserwowany smarem stałym, który TRZEBA usunąć i olejem z bagnetu nanieść go w tuleję tego wałka. Różnicę odczujesz natychmiast. Ważne: Nową NIEPOZAGINANĄ linkę sprzęgła NIE smaruj żadnym rozcieńczonym olejem w benzynie, która odparuje. Ma być fabrycznie sucha ta linka Bowdena. Naciąg jej ustaw POŚRODKU jej skoku. Pod dekielkiem wysprzęglika /p.2/ masz nakrętkę kontrującą wraz ze śrubką regulacyjną początku "brania" sprzęgła - odczuwalne na klamce.
WAŻNE: nawet wkręcenie jej o kąt 22, 5 st, czyli 1/4 z 90 st.kata prostego jest bardzo istotne.
TU jest punkt w którym unikniesz ślizgania się sprzęgła lub braku możliwości jego wysprzęglenia, kiedy po naciśnięciu klamki silnik jeszcze ciągnie do przodu. Dodatkowo punkt brania sprzęgła "wyżej" lub "niżej" na klamce ustawisz sobie wymienionym regulatorem-skrócenia/wydłużenia na lince. I po sprawie . Gdy masz mocniejsze łapy zastosuj sprężynę z fotografii. Ja dospawałem do ramy śrubkę M6 lub można dać skrętną opaskę na 3/4" na sanki ramy pod silnikiem, taka jak przy np, gaźniku a filtrem powietrza. Przy suchej i NIEPOWYGINANEJ lince poczujesz jakbyś miał sprzęgło na 5-ć tarcz sprzęgłowych a nie tylko na 2-e. Będzie działać płynnie, czyli bez tych denerwujących skoków, kiedy możesz nawet niekontrolowanie"strzelić" ze sprzęgła.
Dodane przez piotrek1513 dnia 28-09-2013 07:36
#5
Koledzy wszystko ładnie pięknie zilustrowaliście ale ja smarowanie i dodatkową sprężynę miałem już od początku bo wtedy klamka nie odbijała. Chodzi mi o to że nie ma reakcji na sprzęgło tak jak by wgl. nie było , cały czas ciągnie.
Może ktoś miał podobną sytuację proszę o jakieś wskazówki. Dodatkowo powiem że je całe przeglądałem kilka razy i nic nie dało a nic uszkodzonego nie widziałem.
Dodane przez klemens244 dnia 28-09-2013 08:28
#6
Oblukaj sprężyny w koszyku sprzęgła
http://www.eaglet...ad_id=3699
Edytowane przez klemens244 dnia 28-09-2013 08:29
Dodane przez Sszakal dnia 28-09-2013 14:35
#7
Ja teżtak miałem. Wkurzyłem sie i opor 60km/h po dziuracj nie duzych ale dziurach i sie naprawiło :D troche spawania bo mocowanie lamp pękło ale sprzęgłlo ok :D
Dodane przez piotrek1513 dnia 28-09-2013 17:42
#8
a skrzyni to nie zaszkodziło , że bez sprzęgła robiłeś zmiany??